Skip to main content
KVALITETSGARANTITRYGGHETSGARANTINÖJDHETSGARANTI

Köpvillkor

Köpvillkor
Alla glasögon slipas i vår butik på Götgatan 94 i centrala Stockholm

Betalning
På Titanoptik går det att betala med kort eller delbetala hos vår samarbetspartner Klarna (läs mer på www.klarna.se).
Vi har även förskottsbetalning till vår Bankgiro 785-4722

Frakt
Fri frakt på alla beställningar.
Fri frakt utanför Sverige (inom Europa).
All frakt sköts av Posten, Fedex eller DHL.

Leveranstid
Färdiga glasögon levereras efter 1-5 arbetsdagar (för enkelslipade glas) och 5-10 arbetsdagar (för progressiva glas).
Personuppgifter
TitanOptik AB garanterar att lagra dina personuppgifter på ett säkert sätt så att dessa inte kommer i orätta händer. Du kan när som helst kontakta oss för att få reda på vilka uppgifter som finns lagrade samt ändra eller ta bort dina uppgifter.
Reklamation
Om du skulle upptäcka något fel på dina glasögon vid leverans, kontakta alltid vår kundtjänst på info@titanoptik.se så fort som möjligt.
Om du har problem med att se med dina nya glasögon, tänk på att det tar ögonen ett tag att vänja sig vid nya glasögon. Om det är första gången du använder progressiva glas, kan det ta upp till en månad att vänja sig. Om du trots detta är det minsta osäker kring din leverans, tveka inte att kontakta oss.
Garanti och Ångerrätt
Samtliga våra glasögon levereras med 2 års fabriksgaranti mot tillverkningsfel.

OBS: Ångerrätten gäller inte på Solglasögon. 

Progressiva garanti
Om Du inte är nöjd med dina progressiva glasögon inom 3 månader från leveransdatum byter vi ut glasen åt dig. Antingen mot dubbelslipade glas eller mot ett par avståndsglas och ett par läsglas.

Reparation
Om dina glasögon från Titanoptik.se skulle gå sönder på något sätt kan du självklart skicka in dem till oss för reparation utan kostnad. Vi ber dig att ALLTID kontakta kundtjänst INNAN du skickar in dina glasögon.
Upplysningar
TitanOptik AB strävar efter att ge våra kunder så korrekt information om våra produkter som möjligt.
Forcemajeure
Om en situation skulle uppstå som gör det omöjligt för oss att uppfylla våra plikter i detta avtal, och som efter vanliga köpvillkor räknas som Force Majeure upphörden drabbade partens förpliktelser så länge den extraordinära situationen kvarstår. Som Force Majeure räknas t.ex. lagändring, arbetskonflikt, strejk, lockout eller andra omständigheter som parterna inte rår över, som krig, uppror, brand, explosion eller ingrepp från offentliga myndigheter. Det samma gäller vid plötslig ändring av krav för märkning av produkter, varningstexter, säljförbud eller beslut av myndigheter som påverkar marknaden och produkter i negativ riktning eller onormal nedgång på marknaden.